Ερευνητές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σε οδηγούς που επιλέγουν να οδηγήσουν για περισσότερες από δύο ώρες χωρίς διάλλειμα το βράδυ, επισημαίνοντας πως είναι σαν να οδηγούν υπό την επήρεια του αλκοόλ. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν ερευνητές των πανεπιστημίων της Ουτρέχτης και του Μπορντό μετά από έρευνα που διενήργησαν σε… 14 υγιείς οδηγούς ηλικίας 21 έως 25 ετών, οι οποίοι κλήθηκαν υπό την παρουσία και εποπτεία επιτηρητή να οδηγήσουν για δύο έως οκτώ ώρες με σταθερή ταχύτητα 130 χιλιομέτρων στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι μετά από μόλις δύο ώρες στο τιμόνι, οι οδηγοί έκαναν τα ίδια λάθη που θα έκαναν αν είχαν ποσότητα 0,05% αλκοόλ στο αίμα τους. Στις τρεις ώρες, η απόδοση τους στην οδήγηση είχε μειωθεί σε ποσοστό που αντιστοιχούσε σε ποσότητα αλκοόλ 0,08% στο αίμα, ενώ στις 4,5 ώρες τα λάθη από την κούραση αναλογούσαν σε αλκοόλ 0,10%.
«Οι οδηγοί θα πρέπει να παίρνουν πολύ στα σοβαρά τη νύστα τους στο τιμόνι, καθώς αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες δυστυχημάτων στους δρόμους. Δυστυχώς όμως δεν συνειδητοποιούν μερικές φορές τη νύστα τους, τη μειωμένη εγρήγορση και την έλλειψη αντανακλαστικών. Διάφορα πράγματα, όπως η ακρόαση δυνατής μουσικής ή το άνοιγμα του παραθύρου, δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Αυτό που συστήνουμε, είναι να μην οδηγούν συνεχόμενα τη νύχτα πάνω από δύο ώρες», ανέφεραν οι ερευνητές.
Εισηγήθηκαν μάλιστα ότι αυτό το όριο θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και επίσημα από τις εθνικές νομοθεσίες ώστε να περιοριστούν οι θάνατοι και τα δυστυχήματα κυρίως στις εθνικές οδούς.
Το ένα πέμπτο του συνόλου των ατυχημάτων στους δρόμους σύμφωνα με εκτιμήσει οφείλεται στη νύστα, με τις έρευνες να έχουν δείξει πως ένας στους τρεις οδηγούς παραδέχεται ότι οδηγεί νυσταγμένος το βράδυ, ενώ τρεις στους τέσσερις ότι οδηγούν κουρασμένοι.
Στην πράξη, οι περισσότεροι οδηγοί οδηγούν περισσότερες από τρεις ώρες συνεχόμενα τη νύχτα, ενώ κανονικά, σύμφωνα με τους ερευνητές, θα έπρεπε να σταματούν κατά καιρούς για να πιουν ένα καφέ ή ακόμα και για να πάρουν έναν υπνάκο.
Αναδημοσίευση από Endiaferonta.com
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι μετά από μόλις δύο ώρες στο τιμόνι, οι οδηγοί έκαναν τα ίδια λάθη που θα έκαναν αν είχαν ποσότητα 0,05% αλκοόλ στο αίμα τους. Στις τρεις ώρες, η απόδοση τους στην οδήγηση είχε μειωθεί σε ποσοστό που αντιστοιχούσε σε ποσότητα αλκοόλ 0,08% στο αίμα, ενώ στις 4,5 ώρες τα λάθη από την κούραση αναλογούσαν σε αλκοόλ 0,10%.
«Οι οδηγοί θα πρέπει να παίρνουν πολύ στα σοβαρά τη νύστα τους στο τιμόνι, καθώς αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες δυστυχημάτων στους δρόμους. Δυστυχώς όμως δεν συνειδητοποιούν μερικές φορές τη νύστα τους, τη μειωμένη εγρήγορση και την έλλειψη αντανακλαστικών. Διάφορα πράγματα, όπως η ακρόαση δυνατής μουσικής ή το άνοιγμα του παραθύρου, δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Αυτό που συστήνουμε, είναι να μην οδηγούν συνεχόμενα τη νύχτα πάνω από δύο ώρες», ανέφεραν οι ερευνητές.
Εισηγήθηκαν μάλιστα ότι αυτό το όριο θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και επίσημα από τις εθνικές νομοθεσίες ώστε να περιοριστούν οι θάνατοι και τα δυστυχήματα κυρίως στις εθνικές οδούς.
Το ένα πέμπτο του συνόλου των ατυχημάτων στους δρόμους σύμφωνα με εκτιμήσει οφείλεται στη νύστα, με τις έρευνες να έχουν δείξει πως ένας στους τρεις οδηγούς παραδέχεται ότι οδηγεί νυσταγμένος το βράδυ, ενώ τρεις στους τέσσερις ότι οδηγούν κουρασμένοι.
Στην πράξη, οι περισσότεροι οδηγοί οδηγούν περισσότερες από τρεις ώρες συνεχόμενα τη νύχτα, ενώ κανονικά, σύμφωνα με τους ερευνητές, θα έπρεπε να σταματούν κατά καιρούς για να πιουν ένα καφέ ή ακόμα και για να πάρουν έναν υπνάκο.
Αναδημοσίευση από Endiaferonta.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου